Вітаю Вас, Гість

Аналіз методичної роботи

В 2018/2019 навчальному році робота Попiвського закладу загальної середньої освіти I-III ступенiв була спрямована на виконання Закону «Про освiту», Закону України «Про загальну середню освіту», Положення  про середній загальноосвітній навчально-виховний заклад та дотримання Державних стандартів в освіті, виконання державних та регіональних програм,  у  вiдповiдностi з якими спрямована робота школи.

Педагогiчний колектив працював згiдно з річним  планом. Кожен роздiл плану мав змiст, строки, вiдповiдального. Постiйно здiйснювався контроль за  поставленими завданнями. При складаннi рiчного плану враховувалися  побажання вчителiв, учнiв, батькiв.

В 2018/2019 навчальному році педагогiчний колектив працював над такою проблемною темою:

  1. Використання інноваційних технологій – шлях до підвищення активізації навчально-пізнавальної діяльності школярів
  2. Формування національної свідомості, громадянськості та демократичності  засобами правової освіти та правового виховання

Були визначені основні напрямки роботи згідно з цією темою:

  • використання ідей педагогіки співробітництва і співтворчості,
  • підвищення професійної майстерності, розвиток творчого потенціалу вчителів,
  • робота з обдарованими дітьми
  • відродження духовності.

Основним завданням педагогiчного колективу закладу є забезпечення мiцними та якiсними знаннями, пiдвищення авторитету знань шляхом практичних дiй.

Школа має україномовний статус навчання. Працює в одну змiну,  з п`ятиденним режимом.

Педагогiчними кадрами заклад укомплектований - працювало 19 педагогів.  Вищу  освiту  мають 17 вчителiв,- 89%,  2 - середню спе­цiальну – 11%.

 В складi вчителiв:

з вищою категорiєю – 10 – 53 %;

з I  категорiєю - 3 –  16%;                           

з II категорiєю – 1 – 5 %;

спецiалiстiв – 5     - 26%.

Всi предмети викладали вчителi - спецiалiсти за фахом.

На початку навчального року всi члени колективу були озна­йомленi зi своїми обов`язками, якi виконували протягом року. Вчителi вчасно i правильно складали календарнi плани.

Розклад урокiв складався згiдно з типовим навчальним планом денних загальноосвiтнiх навчальних закладiв з українською мовою навчання, погоджувався відділом Держпродспоживслужби.

Систематично та своєчасно робилися записи в журнал облiку з техніки безпеки, класнi журнали, книгу вiдвiдування учнями закладу.

    Щотижня в понедiлок проводилася робоча лiнiйка, на якiй органи самоврядування звiтувалися про виконану роботу та повiдом­лялися завдання на наступний тиждень.

Колективним органом управлiння навчально-виховним процесом є педагогiчна рада. Протягом року проведено 6 педрад, теми яких були пiдпорядкованi проблемнiй темi та 9 нарад при директоровi. Постiйно проводилися iнструктивно-методичнi наради, iндивiдуаль­нi бесiди з учителями.

Протягом року здiйснювався контроль за виконанням наказiв по закладу, виконанням рiчного плану, веденням шкільної документацii, зошитiв, щоденникiв, за станом збереження пiдручникiв, технiкою читання, успiшнiстю та якiстю знань, проведенням олiмпiад, за  виконанням програм, планiв, станом виховноi та методич­ноi роботи в школi, попередженням дитячого травматизму.

По закладу видано узагальнюючi накази. Бiльшiсть недолiкiв виправленi в зазначенi термiни.

      Стан викладання основ наук та навчальних досягнень учнів вивчали протягом року згідно річного плану і графіка внутрішкільного контролю, використовуючи при цьому різні види контролю: фронтальний, попереджувальний, персональний, оглядовий, тематичний, з відповідними методами вивчення – спостереження, співбесіди, перевірки ведення шкільної документації, дотримання єдиних вимог до усного і писемного мовлення, відвідування учнів.

        Так, у 2018/2019 навчальному році фронтально перевірявся стан викладання та навчальних досягнень учнів з англійської мови, музичного мистецтва, фізики, основ здоров`я, економіки, художньої культури .

   Проводилися тематичні перевірки: стан роботи класних керівників 5-9 класів, стан ведення щоденників учнів, організація учнівського самоврядування, стан ведення та перевірки зошитів учнів, робота з картою на уроках історії, робота класних керівників по патріотичному вихованню, про попередження правопорушень серед учнів, стан ведення класних журналів, проведення повторення та підготовки до державної підсумкової атестації. Всі питання розглядалися на засіданнях педагогічної ради школи та нарадах при директорові.

         Методична робота школи здійснювалась у відповідності з структурою, визначеною наказом від 14.09.2018 № 87 та з проблемною темою. Вся методична робота була підпорядкована гуманізації та демократизації навчання. На базі методичного кабінету  працює методична рада, яка координує методичну роботу, надає кваліфіковану допомогу вчителям, організовує роботу з різними категоріями спеціалістів, надає допомогу в підготовці нарад, конкурсів, професійних свят.

      На засіданнях педагогічної ради закладу розглянуто такі питання:

- Стан навчально-виховної роботи в комплексі і головні напрямки роботи колективу по реалізації Закону України «Про загальну середню освіту».

- Превентивне виховання в школі як система підготовки та профілактичних дій педагогів.

       - Диференціація навчального процесу як пріоритетний спосіб           

      управління соціально-орієнтованим уроком.

   - Забезпечення мобільності вчителя і учня шляхом формування      

      інформаційних та комунікативних компетенцій.

       Вчителі закладу брали активну участь у методичній роботі закладу та району.   

   У школi працювало 5 методоб`єднань. Засiдання проводилися згiдно з планом роботи.  Поряд  з  теоретичним вивченням питань навчання та виховання показали їхні практичне втiлення на вiдкритих уроках та виховних заходах. Активну участь брали у проведеннi засiдань ШМО  Яковенко А.В., Дідус В.І., Волкова Н.Г., Макаренко І.К., Тюпа О.М.

Однак, робота методичної ради, шкiльних методичних об`єднань була недостатньо гласною, не висвiтлювалася  в методичних бюлетнях, газетах, на засiданнi педагогiчної ради закладу.

У квітні в закладі проводився методичний тиждень на тему «Використання активних та інтерактивних методів і форм роботи».

    Кожний день був підпорядкований окремій темі. Під час тижня були проведені відкриті уроки вчителями: Макаренко І.К., Луковець С.Ю., Волковою Н.Г., Вашкевич Л.М., Яковенко А.В.

    Шептура С.В., Лебідь І.Г. підготували творчі звіти з проблемної теми. Були випущені методичні бюлетні «Вісті з уроків», «У творчому пошуці».

     З метою підвищення професійної майстерності пройшли курсову перепідготовку вчителі Тимченко Н.В., Макаренко І.К., Тюпа О.М., Костенко А.О., Чуйко К.О.

   Наприкінці навчального року  адміністрацією закладу  були проведені співбесіди з учителями по попередньому навантаженню, підведені підсумки про результати роботи у навчальному році та планування роботи на наступний навчальний рік.

        Недоліками в організації методичної роботи є відсутність у методичному кабінеті закладу технічних засобів навчання, аудіо - відеотехніки кращих освітянських доробок школи, району, міста. Відсутні творчі  звязки і контакти  з аналогічними підрозділами в інших школах, не проводиться робота з розробки авторських навчальних програм.

Зауваження та пропозиції щодо організації методичної роботи

  1. Продовжити працювати над впровадженням в роботу особистісно – орієнтованого  підходу  та інтерактивних технологій навчання учнів.
  2. Продовжити роботу з обдарованими дітьми, постійно поповнювати банк даних.
  3. Удосконалювати систему методичної роботи з вивчення, узагальнення ЕПД вчителів закладу та району.
  4. Забезпечити участь закладу у педагогічних майстернях, фестивалях педагогічної творчості.
  5. Працювати над створенням авторських програм, навчальних посібників.
  6. Взяти під особистий контроль заступнику директора з навчально-виховної роботи роботу з обдарованими учнями, проведення шкільних олімпіад, участь школярів у різноманітних турнірах, конкурсах.
  7. Керівникам ШМО спільно вирішувати проблеми планування навчального процесу з найбільш важливих (складних) тем, організацію відкритих уроків.
  8. Систематизувати  методичну літературу з кожного предмета, в тому числі й щодо підготовки учнів до участі в олімпіадах, конкурсах, турнірах  в методичному кабінеті.