Які небезпеки очікують дитину на вулиці
1. Небезпека контактування з незнайомими людьми
Привчати дитину не піддаватися на вмовляння сторонніх людей і ніяк не контактувати з ними дуже складно, т.к. дитина повинна рости товариським і незамкнутим,з одного боку, завбачливим і обережним - з іншого. Велика помилка матерів, що вони забувають про другий висловлюванні, поки дитина не піде в школу, і це величезна помилка! Уважно вивчайте емоції маленького людини, щоб вчасно зрозуміти, що з ним щось не так. Учень повинен знати 3 основних правила поведінки на вулиці:
- - не розмовляти з незнайомими особами,
- - не сідати в машину до сторонніх,
- - завжди залишатися на очах у батьків, вчителів . На замкнутість дитини ці вимоги ніяк не вплинуть, але, можливо, збережуть йому життя.
Для дитини вулиця - це складний і заплутаний лабіринт, безліч ходів в якому представляють собою величезний інтерес для нього. А яка вулиця без доріг? Навіть у дворі багатоповерхівок обов'язково є під'їзні шляхи до входів в них, і дитина повинна знати, що вони - не місце для ігор.У вашому дворі немає дитячого майданчика? Це не причина грати на проїжджій частині, адже дуже швидко така небезпечна забава увійде в звичку малюка. Завжди поблизу знайдеться дворик, в якому буде обладнана для дітвори майданчик - тут і рекомендується проводити час на свіжому повітрі.
2. Небезпека на дорозі. Навчіть малюка правильно переходити вулицю,познайомивши його зі світлофором, з необхідністю дивитися направо / наліво і тримати маму за руку.
3. Бруд (бактерії, мікроби, яйця глистів і т.д.) Все, що знаходиться на вулиці, не відрізняється чистотою - про це знає кожен. . Дитина повинна знати, що не можна: торкатися брудними руками до обличчя і статевих органів, тягнути до рота все, що знаходиться на вулиці, чіпати тварин.
4. Небезпека загубитися. Ви навіть не уявляєте, як мало часу потрібно дитині, щоб загубитися в натовпі перехожих! Привчіть своє чадо тримати вас за руку в людних місцях, а також не відходити в сторону, навіть якщо батьки відволіклися.
5. Небезпека травмування. Причиною травми може стати і розбите скло,розхитані гойдалки, укуси комах і тварин.
Висновок
Небезпеки очікують вашу дитину на кожному кроці, але ж всі ми через це колись проходили. Вам необхідно тільки допомогти своєму чаду в цьому. Подумайте, куди можна піти з дітьми, щоб показати, який цікавий і красивий наш світ. А за допомогою гри розкажіть їм, як боротися з небезпеками,що в ньому приховуються.
Батьківські збори з теми «Превентивне виховання учнів» виступила заступник директора з навчально-виховної роботи Яковенко Антоніна Вікторівна, а з доповіддю на тему «Психологічні аспекти превентивного виховання в школі» - практичний психолог Попова Ольга Леонідівна.
До уваги батьків!
За навчальним закладом закріплений працівник відділу кримінальної міліції у справах дітей
Роменська Лідія Володимирівна, м. Красноград, вул. Лєрмонтова, 84 (каб.№14), контактий телефон 0999119701
Помилки батьків. Чи можливо їх уникнути?
Слід визнати: ми всі робимо помилки у вихованні дітей, як маленькі, так і великі Одні з нас визнають ці помилки і намагаються їх виправити. Інші переконані в своїй непогрішимості й категорично відкидають навіть думку про те, що вони зробили щось неправильно. З наших помилок виростають великі дитячі психологічні травми. Діти налаштовуються на зневіру до дорослих. У них можуть сформуватися агресивні реакції на помилкову поведінку батьків, на зневагу до них. Це може призвести до агресивної поведінки дитини, особливо підлітка, вдома, у школі, серед однолітків. А згодом уже, створюючи свою сім'ю, така людина часто вдається до насильницьких дій стосовно близьких у своїй сімї.
У багатьох батьків виникає природне запитання: «А як же з авторитетом батьків?» У домінаторній, тоталітарній сім'ї авторитет батьків ототожнений із засобами насильства над дітьми, демонстрацією своєї переваги над ними. Батьки іменем авторитету допускають значну нетактовність стосовно дітей, сварячись на них в присутності незнайомих людей, вихваляючись їхніми успіхами. А чому соромитись? Адже діти — наша власність, наші раби. Вони й так завжди любитимуть нас.
Зловживаючи своєю владою, батьки визначають, що має цікавити дитину, дозволяють або забороняють, не питаючи навіть думки дитини. «Що вона там може розуміти?», «Ми ж краще знаємо, в чому для неї користь і щастя».
***
В одній сім'ї телевізор для дорослих був набагато важливішим, ніж справи онуки, з якою вони проживали в одній кімнаті комунальної квартири. Тому приготування дівчинкою уроків перетворювалося на щоденне знущання. Дівчинка повинна була робити уроки в куточку, за виділеним для цього краєчком обіднього столу під гучний акомпанемент телевізора. Чи можна дивуватися, що ця дівчинка прагнула завжди на вулицю, подалі від «комфортної» домашньої атмосфери?
І що ж дитина? Як вона почувається, коли ми зловживаємо владою? Виявляється, наша авторитарність не робить дитину щасливою. Починається все з того, що малюк перестає радіти приходу дорослого. Навпаки, у нього псується настрій, він ховається, стає несміливим, боязким. Раптом ми дізнаємося, що наша дитина збрехала. Ми лякаємося. Замислюємося: «Звідки це?». А це ж і є перший наслідок незрозумілого і несправедливого покарання. Рветься нитка довіри між дітьми та батьками.
***
Мати дівчинки, відмінниці, дуже страждала від того, що всіма важливими секретами її дочка ділилася не з нею, а з одноліткою, своєю подругою. Така благополучна, зразкова дівчинка. Чому? А дівчинка, можливо, боялася наштовхнутися на неделікатність, висміювання.
Батькам дуже важливо знати, які наслідки в душі дитини залишають наші вчинки, агресивна поведінка, авторитарність, необережні висловлювання. Неважко собі уявити (але часто трапляється), розгнівану, а інколи навіть розлючену матір (або батька), що кричить своєму п'ятирічному синові: «Я вб'ю тебе!» або «Ти погано зробив, я не любитиму тебе». Навряд вона чи він усвідомлюють наслідки своїх висловлювань. Дитина слова велетня-гіганта сприймає серйозно, вірить йому, лякається, можливо, на все життя.
Як же так виходить, що, бажаючи дітям любові й добра, ми часто залякуємо їх, принижуємо, ізолюємо? Що робити, якщо це вже сталось? Як виправити помилку? Чи не втратимо ми авторитет в очах наших дітей, якщо вибачимося перед ними? Все це складні питання. Спробуймо знайти відповідь хоча б на деякі з них.
Сімейні традиції.
В одній неповній сім "і любляча, освічена мати вважала, що,оскільки вона сама виховує хлопчика, з ним необхідно бути суворою. Тому за провини, до яких належали також й погані оцінки або зауваження вчителя, дитину карали ременем. Хлопчик сприймав це як належне і не протестував. Проте психічні травми, які він регулярно отримував, давалися взнаки в його агресивній поведінці в школі стосовно однолітків. Вона набувала дуже небезпечних форм. Мати схильна була звинувачувати вчителів, дітей, але не себе.
***
Якщо ми хочемо, щоб діти довіряли нам, зважали на нашу думку, треба вміти визнавати свої помилки і за необхідності вибачатися перед дітьми. Ваш авторитет від цього не тільки не впаде, а навпаки — зросте. Якщо дитина розумітиме, що ви така ж людина, як інші, що ви можете зробити помилку і чесно визнати її, вона довірятиме вам, не очікуючи від вас підступності або нетактовності.
Як каже Ада Делла Топпе, добре виховати дітей — значить виробити у них звичку враховувати, що у людей навколо них рівні з ними права, неухильно керуватися принципом, загальним як для дорослих, так і для дітей: «Можеш поводитися гак, як тобі подобається, але при цьому не зловживай своєю свободою, не використовуй її на шкоду іншим».
Нагадаємо, що в партнерській сім'ї конфлікти вирішують мирним шляхом, усі члени сім'ї беруть участь у розв'язанні важливих проблем. У цих випадках батькам легше уникнути помилок зловживання владою, легше побудувати з дитиною стосунки, які базувалися б на повазі та довірі.
Дитину оточує багато незнайомих предметів. Вона хоче розібратися в тому, як сконструйовано речі, які існують норми поведінки, звільнитися від почуття страху перед незнайомим світом. І вона звертається з цим до батьків.
Батьки дуже часто закриваються від проблем і питань: «Це нічого, минеться», «Такого не буває», а найчастіше вони кажуть: «Коли підростеш, це все минеться». У когось із дітей може й минеться, але в багатьох дорослих залишаються незрозумілі страхи, які потім добряче псуватимуть їм життя.
Психологи вважають, що існують три найдієвіші способи подолання таких дитячих страхів: інформування, послідовний досвід та присутність людини, яка може допомогти.
Як рекомендує Ян Дарзату, дуже важливо, щоб дитина, коли в неї виникає страх, відчувала вашу присутність. Виявляється, для дитини вкрай важливою є ваша зовнішність. Вона помічає вас у пітьмі, здалеку. Помітить звуки вашого голосу, ваші запахи, доторки. Загалом, ваша присутність допомагає дитині відчути себе в безпеці. І це дуже важливо розуміти — дитина почувається в безпеці, коли фізично відчуває присутність батьків, які її люблять.